Teratak Muda Friend

Monday, October 25, 2010

Menulis Satu Kebebasan Jiwa Bagi Aku....

Salam n hye...aku memang suka menulis, kadang2 apa yang aku tulis 2 orang tak faham..myb aku buat untuk diri aku jek..tp sebenarnya, bukan kamu tak faham..tp kamu sengaja buat2 tak faham atau kamu terasa cili menembusi minda kamu pabila membacanya..betul atau tidak?? hehe...kalau kamu faham apa yang aku tulis selama ini,alhamdulilah laa..tp bagi yang tak faham 2..takziah laa ar..hahaha..gurau jek k..hehe, aku kadang2 heran bila ramai yang tidak suka membaca bahan-bahan bacaan yang kata-katanya berlapik atau berkias..myb mereka malas utk membaca kerana mereka tidak faham apa yang hendak disampaikan..tp bagi aku pula, aku lebih suka baca benda2 atau tulisan yang berkias2 nie sebab kita akan lebih berusaha untuk mencari makna di sebalik kata-kata tersebut. Di situ juga kita dapat memahami dunia sebenarnya, itu bagi pendapat aku laa..tak tau pulak pendapat korang kan...selagi susah benda yang kita nak buat 2, selagi itulah kita mahu mencari sebuah jawapan yang kukuh untuk kita percayai...Ingat!! cekal, tabah...hiasi peribadimu dengan "senyuman dunia"...salam ikhlas dari aku..."SENI ITU INDAH"...
~Ikutlah Kata Hatimu~ PEACE!! (AchieyQ Yma @ Arioniki)

Sunday, October 3, 2010

Rindu Mahu Hasilkan Karya..Tapi Sekarang Jadual Latihan Ketat Sangat..huhu

Salam dan Hye...hmmm..rindu mau menulis tau..idea byk dah..lg2 utk cerpen..byk citer dah kumpul nie..tp malangnya..chewahhh malangnya lg 2..hehe..erm, bkn malang laa..tp kami skrg penuh dgn latihan2 utk show kemerdekaan..so, lama laa sdh aku tiada hasilkan cerpen or sajak..myb sajak 2 ada lagi laa sikit...Editor akhbar baru2 nie ada bg emel dgn aku..Dia suruh aku hantar karya2 aku kat akhbar dorang lagi..Dia ckp karya2 yg aku hantar 2 b'kualiti...chewahhh...hehe..pape pon thanx sebab menerima karya2 yang aku hasilkan..Banyak jugak yg tertanya2 kenapa aku tidak hasilkan cerpen lagi...ok, nie jawapan aku k>> sory erk kpd yg tanya psl cerpen or sajak 2..aku mintak maaf sangat2 sebab aku sibuk dgn aktiviti kami sekarang, so..aku tiada masa nak tulis..walaupun cerita2 2 memang dah ada..so, aku janji dengan kamu semua..kalau aku dah kurang BZ, aku akan tulis jugak k..TQ 4 your all support!! 'SENI ITU INDAH'
-Ikutlah Kata Hatimu- PEACE!! (AchieyQ Yma @ Arioniki)
There was an error in this gadget