Teratak Muda Friend

Saturday, May 1, 2010

Manusia sekarang layakkah digelar insan???


salam perpaduan semua...bertemu aku lagi kali nie untuk merungkai segala pertanyaan di dalam benak2ku nie..ntah kenapa byk benda yang ingin aku pertanyakan..adakalanya pertanyaan yang masuk akal, ada plak yang kurang masuk akal yang tersimpan dalam mindaku saat ini...topik kita pada hari nie ialah "manusia sekarang layakkah digelar insan??"...yelah kan..aku tau aku bukanlah sempurna sangat, nak tulis plak pasal nie...tp, aku dapat lihat sekarang yang di dunia nie makin banyak maksiat, kejahatan, peperangan..bercakap pasal peperangan plak, bkn saja peperangan di antara negara2..bahkan ada yang berperang dengan orang sendiri..ntah laa apa mau jadi dgn dunia nie..mugkin dunia nie sudah terlalu tua kot..dah nyanyuk agaknya..sebab tue laa banyak masalah yang tak pandai selesai di dunia nie kan..oh yaa, hampir terlupa plak tentang "insan" nie..kita skrg yg dapat aku lihat, penuh dengan.......(to be continue)

0 comments:

Post a Comment