Teratak Muda Friend

Tuesday, April 27, 2010

Pukulan Jiwa


Aku…
Siapa sebenarnya aku?
Aku punya keburukan
Tapi aku juga punya kebaikan
Walau ku tahu kekhilafanku
Melebihi kemurnian jiwa hakikiku
Namun…
Semua itu tak mematahkan semangatku
Untuk terus menjadi insan
Walau mereka memandang hina diriku

Aku…
Panas baranku telah menguasaiku
Namun…
Baranku reda saat suara berlagu
Hidupku penuh limpahan permintaanku
Tak pernah satu ditolak
Aku bahagia dengan caraku
Namun…
Aku tak sedar hakikat dunia
Banyak insan yang lebih merana dariku


Pernahku terfikir…
Di kala jendela keinsafan mendatangi
Aku masih…
Terleka, terlena, terbuai…
Dan aku masih mampu tersenyum
Dengan mimpi indah dunia…
Namun…
Kesedaranku pernah jua berbunga
Di saat kulihat titik jernih
Membasahi pipi tua ibuku
Yang aku yakin kini
Keluargaku adalah nyawaku


Keegoan diriku menjatuhkanku
Kemalasan membelenggu mindaku
Walau keberanian berada tegak di mercu
Namun…
Kegagalan sering meraja diriku
Aku mulai goyah…
Langkahku terhenti…
Kenangan lalu mengamit memori
Diriku tetap rahsia…
Di pandangan warna warni dunia


Karya : AchieyQ Yma

0 comments:

Post a Comment